.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
300 هزار بيسواد مطلق در استان مازندران

مدير نهضت سوادآموزي مازندران گفت: حدود 300 هزار بيسواد مطلق در استان مازندران وجود دارد كه 14 درصد جمعيت استان را تشكيل مي‌دهد.

به گزارش شمال نیوز به نقل از فارس ، موسي اميني پيش از ظهر دیروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ‌از اين تعداد 14 هزار و 804 نفر در گروه سني 10 تا 49 سال قرار دارند و بايد از طريق كلاس‌هاي نهضت سواد آموزي باسواد شوند.
وي بيان داشت: جشن شكرگزاري سواد در سال جاري در 9 شهر مازندران شامل چالوس، نوشهر، تنكابن، محمودآباد، نور، قائمشهر، سوادكوه، رامسر و جويبار برگزار مي‌شود.
مدير نهضت سوادآموزي مازندران تصريح كرد: در دهه فجر امسال ‌جشن شكرگزاري سواد در حدود 30 درصد از روستاهاي مازندران كه شامل ‌‌هزار و 500 روستاي مازندران است، نيز برگزار مي‌شود.
وي ميزان بي‌سوادي در استان را بر اساس سرشماري سال 85 را 36 درصد در بين مردان و 64 درصد در بين زنان ‌عنوان كرد و اظهار داشت: 64 درصد از اين تعداد در روستاها زندگي مي‌كنند.
اميني از فعال بودن ‌صد مركز يادگيري محلي در استان خبر داد و گفت: مازندران در اين بخش تنها استاني است كه توانسته اين مراكز را حفظ كند.
وي با اشاره به اينكه بر اساس برنامه‌ريزي‌هاي انجام شده كل شهرهاي ساري، بابل، بهشهر و نكا بايد‌ در مدت چهار سال آينده باسواد شوند، افزود: براي ديگر شهرهاي استان حدود دو سال در نظر گرفته‌ شده است.
مديرنهضت سوادآموزي مازندران از كاهش 50 درصدي بودجه اين مديريت در سال جاري خبر داد.
وي در خصوص رجعت افراد سوادآموز بعد از گذشت چند سال ‌نيز اظهار داشت: تشكيل گروه‌هاي پيگير با مشاركت دستگاه‌هاي اجرايي و اختصاص بودجه استاني، آموزش از طريق رسانه ملي و استاني و تشكيل گروه‌هاي كتابخواني نهضت سواد‌آموزي در اين بخش راهگشا است.
اميني گفت: در صورت باسواد شدن همه افرادي كه در گروه سني كه قابليت فرا‌گيري سواد‌ دارند، نهضت سواد‌آموزي اقدام به تشكيل خانه‌هاي فرهنگ روستايي، آموزش مداوم مهارت‌هاي حرفه‌اي با توجه به شرايط زندگي افراد در روستاها مي‌كند.
وي از عدم جذب نيروهاي حق‌التدريس نهضت سواد‌آموزي در آموزش و پرورش انتقاد كرد و افزود: در حال حاضر 90 نفر از آموزش ياران نهضت سواد‌آموزي در استان بر اساس قانون بايد جذب آموزش و پرورش شود كه با مقاومت اين سازمان در جذب مواجه هستيم.
مدير نهضت سواد‌آموزي مازندران با اشاره به اينكه قانون در اين مورد وظيفه جذب اين نيروها را بر عهده سازمان آموزش و پرورش گذاشته است، گفت: در حال حاضر ‌هزار و100 نفر از آموزش‌ياران نهضت سوادآموزي در استان بيكار‌ند.
وي در پايان تصريح كرد: نخستين نمايشگاه عكس سوادآموزي منتخب كشور در استان مازندران از 16 تا 21 شهرماه در حوزه هنري مازندران براي بازديد علاقمندان داير شده است.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.242 seconds.